גירושין עם ילדים

January 10 2023doritr

הליך גירושין הוא הליך שאיננו פשוט לבני הזוג והדבר אפילו נכון יותר כאשר מעורבים בהליך המדובר ילדים. בכדי למנוע את ההשפעות השליליות של גירושין על הילדים, אין ספק שכדאי להיעזר בייעוץ מקצועי וכן הדרכה מגורמים מנוסים אשר מוסמכים לטפל במצבים רגישים מהסוג המדובר. חשוב לדעת כי קיימת חשיבות רבה לאופן שבו ההורים בוחרים לנהל את הליך הגירושין שלהם וכן, כיצד הילדים רואים את ההורים שלהם מתנהלים בהליך המדובר. חשוב מאוד שילדים יראו כי ההורים שלם מנהלים את ההליך בצורה מכבדת ומכובדת וכך הדבר יפחית בצורה משמעותית את ההשפעות השליליות עליהם וכן את הכעס והטינה הן כלפי ההורים והן כלפי עצמם.

גישור בהליך גירושין

בכל הנוגע להליך גירושין ובפרט להליך גירושים עם ילדים, אין ספק כי תהליך גישור מהווה את הבחירה הטובה ביותר. בחודש יולי 2016 נכנס לתוקפו החוק להסדר התדיינות בסכסוכי משפחה התשע”ה. החוק המדובר קובע כי צדדים המעוניינים להגיש תביעה בסכסוך משפחתי יחויבו להשתתף בהליך גישור טרם הגשת תביעה. בניגוד למצב שהייה קיים לפני כניסת החוק לתוקף, כיום לא ניתן להתחיל הליך גירושין באמצעות הגשת תביעה לבית הדין הרבני או לבית המשפט לענייני משפחה אם לא ממלאים טופס בקשה ליישוב סכסוך. אין ספק כי אחת הדרכים המוצלחות ביותר להתגרש נכון אם לא הטובה ביותר היא באמצעות גישור גירושין ולא על ידי ניהול תביעה בבית המשפט או בבית הדין הרבני. הליך גישור יכול לפתור מחלוקות בזמן קצר יותר, העלות שלו נמוכה יותר מהליך משפטי ועוד. כמו כן בהליך גישור יש פחות בירוקרטיה וסחבת והצדדים אינם כפופים לחובות הדיוניות אשר קיימות בבית משפט. המטרה של הליך גירושין היא לגרום לשני הצדדים לצאת מנצחים ממנו.

כיצד מתבצע הליך גישור גירושין בבית המשפט לענייני משפחה?

בהליך זה תחילה הצד המעוניין בגירושין צריך להגיש בקשה ליישוב סכסוך לבית המשפט לענייני משפחה וכן לשלם אגרה. לאחר מכן ייקבע לבני הזוג מועד לפגישת היכרות ותיאום ביחידת הסיוע שליד בית המשפט לענייני משפחה והם יחלו בהליך גישור. הפגישה הראשונה בהליך זה נערכת בפני מגשר גירושים בנוכחות הצדדים בלבד ללא עורכי דין שלהם ובפגישות הבאות עורכי הדין רשאים להשתתף ולנהל משא ומתן מטעמם. אם הליך הגישור מצליח, ייערך הסכם גירושין ואם הגישור נכשל, הצד אשר הגיש תחילה את הבקשה יכול להגיש תביעה לבית המשפט ראשון. אם ייחתם הסכם גישור המגשר יביא בפני בית המשפט לענייני משפחה את ההסכם והשופט יעניק לו אישור ותוקף משפטי.

כמובן שניתן לערוך הליך גישור גירושין גם בצורה פרטית על ידי בחירת מגשר מקצועי ומנוסה  שילווה את ההליך היכן שתרצו, בנוכחות עורכי הדין שלכם או ללא נוכחותם וחשוב ביותר לבחור את המגשר בצורה הטובה ביותר.

Share: